Alla inlägg under oktober 2012

Av Sara - 31 oktober 2012 21:30

Har inte sovit sen fyra i morse då lilla fröken tydligen tyckte jag skulle vakna, själv somnade hon om efter bara 30 min (av skrik) men då var jag piggelin...suck! 9.30 gav vi oss iväg för då skulle jag köra ett gympapass på Friskis, jätteroligt även om jag redan var halvdöd! 20 min pw dit med vagnen, tre asgulliga barnpassande tanter där och 45 min tempogympa senare lämnade jag lilla monstret till farmor så jag fick städat lite! Till råga på allt tänkte jag att min fläskiga kropp skulle få smaka på lchf eftersom alla lovordar och avgudar den så med noll (ok kanske 3) kolhydrater i kroppen är man om möjligt ännu tröttare...!


Pappan kom hem med en iPad och den pillar vi på nu...jag är döende av trötthet!


Morgonstund har guld i mun tycker Clutt som tittar på tv.

Av Sara - 30 oktober 2012 19:57

Har träffat världens bästa Angelica idag! Min allra finaste vän, under alla år vi varit vänner har vi aldrig varit osams, inte ens lite småsura på varandra. Det kan ju bero på att hon aldrig svikit mig, gjort mig illa eller missunnat mig något. Hon har stöttar, skrattat och gråtit med mig och alltid unnat mig det allra bästa. Avundsjuka, svartsjuka eller skitsnack existerar alltså inte i vår vänskap och därmed är hon typ min enda riktiga vän <3

Idag bjöd hon på tacos till lunch, matkoma var ett faktum och en kaffe framför tvn var på sin plats. Clara slurkade i sig halva sin flaska men blev avbruten hela tiden av Eddi (Angis chihuahua) och hade stenkoll på vart han befann sig. Efter ett tag tröttnade hon och kom på att hon ville sova...bara att bege sig hemåt så hon fick somna i vagnen.

Vi bestämde att vi skulle åka och träffa pappan på jobbet och åka hem med honom. Tunnelbanan gick givetvis inte hela vägen, pga förseningar var tåget tvunget att vända innan jag skulle av så alla får gå av och ta nästa tåg. Ännu ett tåg kommer och släpper av alla passagerare så två fulla tåg står och väntar, in kommer ett fullt tåg, alla på perrongen flyger tillbaka ett par hundra år i utvecklingen och börjar typ slå sig fram, armbåga och knuffas och PROPPAT åker tåget iväg. Kvar på perrongen står ett gäng chockade mammor halvt blåslagna med hakor på marken och skrikande hungriga och trötta ungar i barnvagn. En och annan ledsen pensionär med rullator också...vi som kanske har mest rätt till de där platserna... Jag är chockad och ledsen över hur människor beter sig. Ingen medmänsklighet, empati, vänlighet eller eftertanke finns. Tänk ett steg längre, världen är skrämmande nog påväg käpprätt åt skogen och inte en jävel reagerar och försöker bete sig. Sluta gnälla och klaga och börja tänk efter hur DU beter dig istället! Ni är alla maddefakkers!

*andas*

Magen är mätt på raggmunk och fläsk, lillan sover med Nanina (kaninmjukis hon fått av sin mommo som hon precis kommit på är bra att ha över ansiktet när man ska somna) inget på tv ikväll, helt slut, bläää, z z z z z

Av Sara - 29 oktober 2012 19:33

Mötte Jennie och fina lilla Tine strax innan lunch, promenerade till centrum och åt lunch och shoppade lite och nu är dagen slut...wtf hände? :) mycket trevligt, hon är så lugn och harmonisk Jennie så att umgås med henne är mer effektivt än ett yogapass! Enda nackdelen med dagen är att det smakar kinamat när jag rapar...inte så väldigt gott :/

Nu är biljetten till Gbg bokad så om drygt en vecka åker vi. Ska bli väldigt mysigt att få krama mamma och pappa igen och förutom det så har jag utvecklat nån slags längtan efter promenad i slottskogen, kära underbara slottskogen! Måste nog fika på Linnégatan också, mina gamla hoods <3 nån gammal vän som har lust att tjöta lite över en latte kanske?

Ha de gött änna!
(måste öva upp den gamla goa dialekten föfaan)


Heavy metal!

Av Sara - 28 oktober 2012 19:55

En dag hemma, vi har inte gjort ett skit! Ibland är det faktiskt skönt att bara vara. En och annan godis har svalts, ett par popcorn, ostbågar osv...

Johan fixade middagen idag, lasagne är hans grej eftersom hans vitsås är godast ;)

Claras gudfar kom förbi en sväng på middag och Clara fick en jättefin kofta men hon verkade mest förtjust i kartongen den kom i :)

Som sagt, en dag i lathetens tecken med inslag av svull...ligger nu och jäser med fötterna i makens händer och väntar på solsidan...veckans höjdpunkt!


Fina gudpappan :)

Av Sara - 28 oktober 2012 08:52

Japp, det är tuppen vi är uppe med! Klockan 06.17 kollade jag väckarklockan och tänkte att det inte var så farligt, vi var ju "bara" uppe till 1 igår... Kollade därefter fånen och insåg att klockan faktiskt var 5 ?

Men nu är vi uppe och tittar på tecknat och ätit varsin smörgås :) äkta hatkärlek till dessa tidiga morgnar, hade inte bangat en riktig sovmorgon men vill inte missa min lilla mysfröken på morgonen innan springet hamnar i hennes ben. Just nu fullt upp med att riva ur alla blöjor ur skötbordet...börjar bra! :)

Av Sara - 26 oktober 2012 17:58

Öppna idag igen, jag sa ju att det är vårt nya hak, verkligen hur trevligt som helst! Idag hittade Clara agilitytunneln och gunghästen och nya favoriter blev det! Anneli och Emma var med även idag och Clara börjar tuffa till sig lite, Emma har bra inflytande ;) fick nyligen veta att dom ska flytta till Sundsvall...ogillar skarpt! Jävligt ocoolt Anneli!

Efter öppna mötte vi upp storebror utanför ICA och storhandlingen var ett faktum! Nu har vi rullat vårrullar och fredagsmyset väntar! Nu ska vi familjemysa, mina bästa har börjat utan mig...

Av Sara - 25 oktober 2012 19:54

Johan och Clara har busat hela kvällen :) Clara deckad vid mitt vänstra bröst och pappan visserligen vaken men utslagen i soffan framför tvn :) underbara eftermiddagar/kvällar med konstant skratt <3

Av Sara - 25 oktober 2012 13:42

Är så sjukt lycklig just nu, äran att få ligga hos min underbara dotter när hon sover med ett leende. Räkna timmarna tills hennes fantastiska pappa kommer hem och äntligen få bota längtan med lite pussar och kramar. Morgon bitti när pappan blir väckt av lillans joller eftersom han "inte hör" väckarklockan, kommer ut i vardagsrummet och de ler fånigt mot varandra...jag smälter! Att lyckan skulle bli total när vi blev 3 visste jag men hur löjligt lycklig jag skulle bli hade jag ingen aning om :)

Clara har fulländat mitt liv och för det är jag min man evigt tacksam, han har givit mig den största gåvan någonsin, total lycka och gränslös kärlek. De två människorna som betyder absolut mest, ni är bäst!

Presentation


Sasquatch mamman

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards