Alla inlägg under oktober 2012

Av Sara - 17 oktober 2012 19:59

Skulle shoppa lite idag men hela shoppingcentret var stängt pga strömavbrott haha! Svärmor fick ny telefon och vi fick lite frisk luft iaf. Klättrar snart på väggarna, hoppas att vi kan komma iväg och träffa nån eller gå till öppna snart igen, inte roligt att vara smittobärare, framförallt inte när man inte känner sig speciellt sjuk längre...

Det har varit en bra dag idag, Clara har ätit riktigt duktigt och just nu verkar hon somna utan gråt (fast det brukar hon ju iofs) lite gnäll bara :) hon har jobbat hårt med att försöka resa sig mot vardagsrumsbordet idag så det är inte konstigt om hon är trött! Hon kom dock inte så långt eftersom hon fastnade på hyllplanet under där den sjuuuuuukt intressanta pärmen med Resident Evil guiderna fanns att pilla på!

Nu blir det soffan och ro om min älskling lite :)

Av Sara - 16 oktober 2012 13:53

70cm lång och 8.1kg, det är min guldklimp det :) mammas lilla skrutt så liten men ändå så stor <3

Av Sara - 15 oktober 2012 23:32


Jag är fortfarande sjuk och idag har vi inte gjort ett jota :/ När pappan kom hem gick vi ut på balkongen trots oväder för att vinka, gissa om Clara blev glad att se farsan!? :) när hon fick syn på honom utbrast hon ett "HEJ" sim hördes över hela parkeringen följt av världens vackraste leende och lite vinka! Tror pappan tyckte extra mycket om att komma hem idag så det skapar vi rutin på :) på tal om rutiner så verkar "jag ska inte sova" fasen lida mot sitt slut och det tackar vi för! Lillan sover som en klubbad säl, svårt att låta bli att fota! Min underbara vackra dotter! Jag älskar dig så hjärtat värker!

Som Cecilia Vennersten sjunger, Det vackraste jag vet är att se dig när du sover...

Imorgon blir det BVC för att kolla om hon växer nåt, alltid lika spännande :)

Natti natti

Av Sara - 14 oktober 2012 18:18

Nån liten basilusk har hittat från öppna förskolan och in i min kropp! :( Clara har som tur är Clarat sig (fy fan va komisk jag är hiehiehie)

Claras faster Annika, och hennes man Fredrik och deras 3 döttrar kom på snabbvisit idag! Väldigt trevligt, synd man inte var piggare...

Resten av veckan blir lugn och kurerande!

Snörvel and out!

Av Sara - 14 oktober 2012 00:10

Idag har lilltroll levt på jorden lika länge som hon låg inne i min mage :) Grattis på 9månaders dagen min älskade lilla Clara!

Av Sara - 12 oktober 2012 15:18

Öppna förskolan! Hur trevligt som helst! Clara kan busa med alla barn, jag kan dricka kaffe (det jag gör bäst) och prata med andra föräldrar och de fina fröknarna som jobbar där! Verkligen kanon trevligt! Idag fick vi sällskap av Anneli och hennes lilla Emma. Efter öppna gick vi på en långpromenad och babblade medan våra små tappra krigare sov en stund.

Snart kommer pappan hem och så ska vi ha en såndär underbar helg som vi brukar ha :) helgerna är bäst, då får vi ha honom helt för oss själva och Clara e som lyckligast när pappa är med <3

Trevlig helg på er!

Av Sara - 11 oktober 2012 21:03

Verkar som den nya trenden med att inte sova bra ska fortsätta, hur övertalar man en 9 månaders att det är en dålig trend att haka på? Coolare att sova liksom!

Vi testade att gå på öppna förskolans förmiddags timmar idag, vanligtvis sover hon de timmarna men inte idag och det gick prima :) lite mat fick hon i sig oxå minsann ;)

Nu är jag halvdöd, lite solsidan på det och sen sova!

?

Av Sara - 10 oktober 2012 21:42

Ser att många läser men kommentarerna duggar inte tätt :/ tar gärna emot åsikter, kritik, frågor, tips osv på hur bloggen kan bli roligare/bättre :) så kommentera på nu!

Presentation


Sasquatch mamman

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards