Alla inlägg under oktober 2012

Av Sara - 5 oktober 2012 08:25

För de dagar man känner sig tjock :)


Ganska exakt ett år emellan :)

Av Sara - 4 oktober 2012 17:22

Då fick jag konstaterat att det med största sannolikhet är magkatarr jag råkat ut för och har nu fått (medi) sin :) skulle ändå gå lämna lite prover för att utesluta lite andra åkommor som uvi och blindtarmsinfektion. Hoppas det går över nu!!

Bästa svärmor följde med och tog hand om cookie (som hon kallar Clara) sålänge! Självklart blev jag bjuden på middag eftersom karln jobbar över och det är så trist att äta ensam!

Har lyckats att inte amma på hela dagen, go mig!!! Bara resten av dagen kvar, tänkte fortsätta amma morgon och kväll och se om det funkar! Hoppas!

Kärt barn har många namn! Claris, cluck, cookie, Coco, cocos, klutt, kluttis, klot, klotet, klotis, klott, plott, skrot, knot, knotis, ja det är bara några av smeknamnen vår lilla skrutt har fått än sålänge :)

Av Sara - 3 oktober 2012 20:07

Magen värker än, lillan vägrar äta fortfarande, BVC säger "tuttvägra och erbjud bara mat" vilket kommer innebära ett jävla liv x antal dagar...suck! Karln jobbar över till råga på allt :(

En riktig skitdag mao!

Av Sara - 2 oktober 2012 16:13

Idag har vi varit trötta! Jag har ont i magen på ett väldigt obehagligt vis. Det kommer och går och jag känner mig konstant hungrig men det blir värre om jag äter... Spaghetti och köttfärssås blir det idag och det är redan färdigt, skönt! Gjorde en liten sats till lillskrutt också, hoppas hon gillar den!

Vi har inte gjort så mycket annat, humöret har inte varit på topp så jag har i princip varit sammanväxt med lillan bortsett från de 30 min hon sov (och jag lagade mat) nu håller mina ögon på att fladdra ihop helt, tur att världens bästa make kommer hem snart och tar över verkstaden så jag kan vila!

Nu sitter vi och slappar i soffan

Av Sara - 1 oktober 2012 17:05

Idag har vi träffat mammagruppen igen! Vi började med en fika med Anneli och lilla Emma som också är i mammagruppen och sen tog vi sällskap till BVC. Vi pratade mest om mat! Jag vill få Clara att äta mer riktig mat men hon bara tokvägrar släppa sin älskade tutte och det börjar bli tröttsamt med amningen...

Jag är jätteglad att jag kunnat amma och lite stolt att det fortfarande funkar men hon behöver få i sig mer fast föda! Dessutom börjar hon bli stor så det börjar kännas konstigt och lite fel, hon är ingen bebis längre! Jag ger det 3 månader till sen e de tutt-stopp! Om någon har tips på ett bra sätt att sluta amma på så är det välkommet!

Presentation


Sasquatch mamman

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards