Alla inlägg under november 2012

Av Sara - 12 november 2012 16:45

Idag har Clara fått gunga för första gången! Vi skulle möta Jennie och Tine utanför öppna förskolan kl 1 och för en gångs skull var vi för tidigt ute så jag tänkte att vi tar omvägen förbi lekplatsen och testar gungan...stor succé! Hon kvittrade mer än någonsin, sjöng vid varje sving och skrattade när hon kom nära mig! Detta måste bli en daglig rutin, framför allt tisdagar då öppna är stängt...(oöppna?!)

Nu ska jag fixa mat och packa upp helgen...suck! Det är katastrof hemma, vi har fått plocka bort allt på bordet i vardagsrummet eftersom fröken klåfinger numer börjat klättra...

Av Sara - 11 november 2012 20:48

Har haft en sjukt trevlig helg i min hemstad! Fick träffa några gamla vänner, himla kul! Hade gärna träffat fler men det fanns helt enkelt ingen tid...

Clara har charmat hela Göteborg med sitt vackra leende. Vi har varit ute nästan hela tiden och bara en av åtta middagssovningar har skett i sängen, resten i vagnen! Vi har också konstaterat att åka tåg går aldeles utmärkt med lillfisen.

Väl hemma hittade jag en liten överraskning. Äntligen kan jag urskilja nåt vasst i underkäken på Clutt! Välkomna tänder, det var på tiden! Nu slipper hon tugga med tandköttet! Grattis till ännu en milstolpe älskade barn, bättre sent än aldrig ;)

Av Sara - 10 november 2012 00:15

Är i Gbg och har det hur bra som helst! Har inte tid att blogga så jag uppdaterar när vi är tillbaka i stjärten :)

Av Sara - 6 november 2012 22:25

Idag har vi spenderat dagen hos Veronica och lilla Emanuel :) vi fick till och med lite quality time då båda småttingar sov samtidigt! Blev bjudna på lunch också, mozzarellasallad mums! Clara har kommit över sin kattskräck tack och lov och var nu bara lycklig över att få klappa kissorna.

Det är mer eller mindre det vi gjort idag men ändå försvann dagen i ett nafs, fattar inte vart tiden tar vägen...

imorgon ska jag packa och förhoppningsvis hinna ta en sväng på lunchjympan! Får se hur lilla damens humör ser ut att vara ;)

Brottare Clara och snälla Manne

Av Sara - 6 november 2012 10:31

Det är inte första gången men såhär somnar min lilla ibland :) förstår inte hur det kan vara skönt men det tycker hon tydligen!

Av Sara - 5 november 2012 19:14

Nu har öppna förskolan öppet igen och Clara har varit busigare än någonsin! Hon har lärt sig att stoppa ner en boll i ett runt hål, flera gånger om så det var ingen tillfällighet :)

Innan öppna blev vi bjudna på fika hos Jennie och Tine och de små blev jätteglada av att se varandra! Jag och Jennie fick prata om både roliga och tråkiga saker, skönt när man kan finnas tillhands :)

Pappan busar med lillfis och jag halvsover i soffan...


Efter en eftermiddag på öppna...

Av Sara - 4 november 2012 18:13

En av de där finaste var här idag, hon som jag träffade i princip varje dag förr i tiden. Vi drack ölpaket på linnes kök och bar i mjukisbrallor, vi var hetast på avenyn när vi drack öl och rapade som män fast i höga klackar. Vi hade jävligt kul tills jag bytte land. Vi höll kontakten och jag flyttade hem fast till en annan stad. Hon träffade också sin stora kärlek och gifte sig och fick sin förstfödde <3

Tänk att vi gick åt varsitt håll och ändå är i exakt samma skede i livet. Jennifer din son är underbar och hans pappa verkar vara en bra man, är så glad att drömmen blev sann för dig också! Nu har vi våra små mirakel äntligen! Vi ses nästa helg igen!

För övrigt har vi typ bara tittat på film idag...slappa i soffan är underskattat! Väntar på solsidan och myser med lillfis <3

Av Sara - 3 november 2012 23:28

Omgång två vaniljbullar, goda helvete! Inte alla småbarnsföräldrar som bakar halvt mitt i natten :) bullfarsan is the shit! Jag är så stolt över honom, min kärlek! :)

Presentation


Sasquatch mamman

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards