Alla inlägg under december 2012

Av Sara - 31 december 2012 18:03

Bästa händelsen: Clara föddes, året kunde inte börjat bättre!

Sämsta händelsen: det har varit ett fantastiskt år och det enda jag kan komma på är magsjukan vi precis genomlidit.

Största chocken: att det verkligen gjorde SÅ ont att föda barn!

Bästa nyheten: en god väns positiva graviditetstest.

Sämsta nyheten: alla saker som döps om/tas bort pga rädslan att kränka någon som inte ens tänkt så långsökt att det kan vara kränkande.

Årets goda gärning: sånt är jag så dålig på att minnas för det är oftast självklart för mig.

Årets asgarv: vi skrattar mycket och ofta här. Men säkert något som min make sagt, hans humor är inte frisk!

Årets tår: första gången jag såg min dotter! Andra tåren när hon låg i sin pappas famn för första gången.


Årets återkomst: Jag har återfunnit en väldigt god vän som jag lyckades förlora förra året och jag är glad att ha dig tillbaka Jennifer även om det är på distans. Din lilla Alexander är ljuvlig och jag älskar att han finns hos er!

Årets nya: Jag har även fått ett par nya vänner, ni fina i mammagruppen och min granne Anna. Jennie du känns nästan som en ny vän då vi kommit varandra närmare under året som gått. (Grattis till din fina fina lilla Tine och givetvis till hennes tvillingbror Neo som fick vingar och lämnade oss aldeles för tidigt...)


Årets kärleksförklaring: Min underbara man! Inte bara är du fantastisk utan du gör mig till en bättre människa. Du har givit mig det vackraste i mitt liv och gett det mer mening än någonsin! Vår dotter som gör att vi alltid kommer minnas detta år med lycka, kärlek och värme. Ni är det bästa i mitt liv och jag älskar er oändligt!

All kärlek till resten av min familj också! Är så lyckligt lottad att få vara omgiven av alla dessa underbara människor!


Nu ska vi skåla in det nya året med våra vänner Thomas och Lamyai!

Gott nytt år på er alla!

Av Sara - 28 december 2012 19:21

Mår äntligen lite bättre! Fina svärmor var och handlade till oss både igår och idag så vi fått nåt i magen. Har sluppit toan hela dagen, iaf nr2 (eller nr1 med hål 2) men med tanke på antalet toabesök igår så behöver jag inte gå på några veckor!

Tog en liten nostalgitripp tillbaka till mitt älskade Middle Earth idag, fick hela trilogin extended på bluray i julklapp av min älskling och första filmen såg vi idag, fortfarande helt bäst! Längtar efter att gå se the Hobbit, tolkien torsk som jag är!

Nu tittar vår lilla mystrio på Shrek och Clara pruttar högre än Shrek, hoppas det bara är lite gaser och varken magsjuka eller den nya vällingen...återstår att se! Grymt skönt att vi mår bättre iaf, gårdagen var bokstavligen ett "rent" helvete!

Av Sara - 27 december 2012 22:06

Ja så har vi det idag, lillan verkar ha klarat sig så vi hoppas det håller i sig! Ska fortsätta kolla på film med min älskling och hoppas vi mår bättre imorrn!

Nu har alla åkt hem, lite vemodigt som vanligt men med facit i hand var det ju bra att de inte stannade längre :)

Av Sara - 22 december 2012 18:17

Har alla mina älskade nära mig nu! Min underbara familj! Mamma, pappa och bror är på besök över jul :) mår helt perfekt förutom en djävulsk förkylning igen men jag blir ompysslad av mamma <3 mår gott ^^

Blir en liten paus i bloggandet nu ett tag...säger jag som om nån läser hihi!

God jul och gott nytt på er därute!

Av Sara - 18 december 2012 21:35

Här blir det inte mycket sömn... Clara hostar så hon väcker sig själv och jag får natta om, suck! Frustrerande och inget kan man göra för att hjälpa henne heller. Tycker så synd om henne! Dags att gå natta igen, 5 gången på 3 timmar men hon har vaknat betydligt fler men somnat själv...

Men en mysig sagostund fick vi till förut, mamman och den vilda bebin som vi fick av morfar när vi var i Gbg. Sen kom farmor med fika och Clara passade på att sno halva farfars lussebulle :)

Av Sara - 17 december 2012 08:23

Min lilla prutt har blivit sjuk. Hon hostar som en hel karl men ändå kvittrar hon och är gladare än gladast! Gårdagskvällen var dock tuff och med feber, rinnande näsa, hosta från hell och övertrött på det så förstår jag hennes illvrål, själv vrålade jag inombords åt situationen samtidigt dom mitt hjärta brast av att se min lilla plutt lida. Vi gick och la oss vid 8 båda två och fick faktiskt sova till 5 i morse!

Hela helgen har jag lyckats gå lägga mig i tid, fruktansvärt skönt och man märker verkligen skillnad! Fredagen var lugn, vi julklappshandlade lite sen hjälpte jag min kära make att välja ut hetaste outfiten till hans julfest och klippte hans hår. Lördag var vi på familjelördag på kyrkis (öppna) och pysslade lite. Anna från mammagruppen var där med lilla Flisan (Felicia) som Clara kommer mycket bra överens med! Sen kom vi hem till en tom lägenhet för då hade pappan åkt :( tur vi fick sällskap av ungdomarna som köpte pizza (jag åt kebabsallad) och vi tittade på skräckfilm. Igår kom pappan hem och lite mys hann vi med innan Claras humör var helt finito. Hon verkar piggare idag men gubbhostan sitter i ...

Hoppas hennes åkpåse kommit på posten idag så man slipper hålla på med alla kläder innan man ska ut! Tänkte inte ha någon först men det var lite jobbigare när man inte kan bädda ner henne i vagnen som förra vintern och så hittade jag en supermysig åkpåse med fårskinn inuti. Så den beställde vi av min pappa som julklapp för den var svindyr :/ men det bästa till min bästa såklart! Om den har kommit ska vi sällskapa med grann Anna och Love som också har saker att hämta ut! Liten osmittsam minipromenad iaf så vi får lite frisk luft innan vi båda klättrar på väggarna!

Av Sara - 12 december 2012 18:49

I ca en veckas tid har lillfjärt kunnat stå några sekunder utan att hålla i sig. Dessa stunder blir bara längre och längre och idag tog hon ett steg...bara ett men ändå?! Att kunna gå är ju liksom det sista man lär sig som bebis och sen är man ingen bebis längre!

Jag grät en skvätt, både av stolthet och lite sorg. Fy fasiken vad det går undan, 11 månader imorgon!

Av Sara - 11 december 2012 06:41

Blev lite för tidigt idag men så är det väl när man tar bort nattmålet... Det verkar gå bättre än jag trodde faktiskt! Hon är så duktig min lilla skrutt och mammahjärtat är så stolt att jag spricker! Just nu är hon inne i en "ge-och-ta" period och hon säger "ta-ta" när hon får tillbaka saken (tack tack alltså) och klappar händerna när man säger bravo :)

Hur gick tiden så fort? Vart är min lilla bebis? Det känns som det var typ förra veckan vi kom hem från BB! Hon låg helt mini på vår säng, orkade knappt gny, helt liten och röd och de små smala benen hade hon kvar i samma position som i magen så de var helt uppdragna med fötterna vid den obefintliga rumpan, tvinnade som en liten propeller. Hon hade ännu mindre hår än nu, bara lite ljus plysch på huvudet och om man klappade det kändes det som sammet. Hon är det vackraste jag vet, när hon ler suddas allt ont i världen ut och det finns bara gott. När hon kommer krypandes till mig, klättrar upp i famnen och ger mig en puss känner bara ren och skär total lycka! All väntan och allt annat kämpigt jag fick gå igenom innan hon hamnade i min mage var så värt, det var bara en process jag var tvungen att gå igenom för att bli ärad att få just henne i mitt liv, det var ju henne vi skulle ha och en annan tid eller plats eller graviditet så hade det ju resulterat i någon annan. Någon jag förmodligen hyst samma känslor för men nu när det är just min Clara som är här och förgyller min tillvaro känns det svårt att fatta att det blev så perfekt! Ni med barn förstår känslan, den är obeskrivlig! Tänk att jag och min man skapat ett liv tillsammans, en tokvacker liten tjej som är 50% mig och 50% av den vackraste karln jag vet men ändå 100% helt och hållet sin egna individ!

Vårt mirakel, vår claraste stjärna som lyser starkast i vår tillvaro och lyser upp ända in i djupaste hjärtevrån! Förstår inte hur jag kunnat leva utan henne och hennes pappa, livet innan detta känns verkligen som ett "tidigare liv"

Jag är så fruktansvärt lycklig och är så tillfreds ända in i själen!

Presentation


Sasquatch mamman

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards