Alla inlägg under januari 2013

Av Sara - 29 januari 2013 09:37

Går upp svintidigt, kastar in Clara på dagis och åker rally till praktiken. Gosar med andras barn medan jag undrar om mitt egna har roligt eller om hon gråter...(jävligt konstig kontrast) åker rally hem och hämtar min plutt som jag längtat ihjäl mig efter och gosar typ hur mycket som helst tills hon måste sova och när hon gör det är jag heeeeeeelt slut! Jag har tur om jag orkar se en film! Jag orkar knappt facebooka och då är det illa! Orkar inte blogga heller med andra ord! Hur ska jag orka plugga? Det är ju inte direkt att läsa lite...typ 250 sidor minimal text i en gigantisk bok på engelska...suck!

Av Sara - 23 januari 2013 08:18

Eller vfu (verksamhetsförlagd utbildning) som det heter. Ja det ska jag roa mig med idag! Känns jävligt illa att lämna min lilla tusseliten och sen åka och skoja, busa, leka, mysa, och trösta andras barn hela dagen... Men förhoppningsvis är Claras förskollärare lika bra som en sån jag kommer vara när denna skiten är över! 3 år kvar...hua!

Farmor och storebror hämtade lillplopp igår så jag har fortfarande inte fått uppleva hennes lycka av att bli hämtad, men idag så! Eftersom storebror är så snäll och kör mig till och från praktiken så behöver jag inte hämta henne så sent heller :) ska bli så mysigt att få krama om henne efter en hel dag! Hade inte en tanke på att hon skulle spendera så mycket tid utan mig :/ usch vad jag hade velat vara hemma bara några månader till :(

Pappan jobbar över till 8 ikväll och imorgon :(

Dessa dagar är över....buhuhuhuhuuuu

Av Sara - 21 januari 2013 20:35

Och här är resultatet! Det blev bättre än jag trodde! Svin nöjd!!

Av Sara - 21 januari 2013 16:19

Hur ska detta gå?? Har varit ifrån mina älsklingar i 5 timmar och saknar lilltjejen så det värker i kroppen! På Facebook dök det precis upp en bild på en blöt och lycklig badande tjej med titeln "pappaledig första dan" jag smälter! Mina underbara, vi ses om 20 min å det känns som jag varit borta en evig evighet! Jag smälter lite extra av att Clutt får ha sin myspappa helt för sig själv!

Nu har schablonerna kommit också så jag måste hämta ut dom först å få färdigt hennes rum!

Av Sara - 17 januari 2013 15:55

Vi blev hemma idag också, tror febern beror på förkylningen lika mycket som sprutorna...spelar egentligen mindre roll vad den beror på hemma blir vi tills trollet mår bättre! Önskar att hon kan bli frisk till lördag så andra försöket till kalas lyckas bättre än första! Vi blir hemma imorgon också!

Jag har beställt schabloner till hennes rum! Kommer bli så himla fint! Jag är sjukt nöjd! Nu väntar vi bara på dom och hoppas det är lätt att pussla ihop på väggen ;)

Av Sara - 16 januari 2013 20:29

Idag har vi hållt oss inne. Clara fick två mastodont nålar i låren igår, en i varje stackarn. Imorse var det en liten glödande het clott som jag plockade upp ur sängen och tempen visade 39,6 :( Dagen har lillfjärt fått spendera på mammas trygga bröst i soffan. Det var inte igår man kunde sitta med henne helt lugnt och stilla! Trots att mammahjärtat har haft riktigt ont av att se henne så ynklig så måste jag erkänna att det var sjukt mysigt!

Det verkar dessvärre som att mitt lilla hjärta har smittats av dagissjukan också och den hemska gubbhostan är tillbaka, fan oxå! Hoppas jag slipper denna runda, skolan börjar på måndag och jag måste gå! Hoppas lillan mår bättre imorgon så vi kan fortsätta den tråkiga inskolningen, hoppas jag kan lämna henne med fröknarna en stund imorgon bara för att testa hur hon tar det. Blir ännu mer ajaj i mammahjärtat :( hoppas det inte blir allt för många tårar, då dör jag!

Lite mer positivt är att födelsedagskortet från mormor äntligen kom fram och Clara fullkomligt älskade det!

Av Sara - 15 januari 2013 08:13

Första dagen på inskolningen var sådär. Värmen hade pajat så det var 6 (?) grader när vi kom! En pedagog var sjuk och det var 4 andra som inskolades samtidigt vilket gjorde att vi inte hade så mycket tid eller fokus på oss... Pedagogerna verkar iaf väldigt gulliga och det är ju huvudsaken! Lokalen var tyvärr ganska tråkig också men hoppas den blir lite mysigare när det kommer upp lite teckningar från barnen! Det som stör mig mest är att Clara är typ ensam tjej på avdelningen, det går tydligen en tjej till men hon var sjuk...stackars flickor kommer bli huliganer bland alla pojkar. Jaja det är som det är och är det inget bra om ett par månader får vi ansöka om att bli flyttade, hoppas vi slipper! Nu är det dags för dag två och jag hoppas verkligen att det inte blir lika kaosartat och snurrigt som igår! Tjolahopp!

Av Sara - 14 januari 2013 12:00

Och precis nästan på dagen ett år efter min lilla tös tog sitt första andetag får jag veta att finaste Lollos vatten har plaskat loss och deras lilla tös är på G! Önskar henne all lycka och avundas henne mer än nådigt för allt hon kommer få uppleva nu ett par dagar (förutom smärtan) Lycka till vännen! Snart har ni er lilla tjej hos er!

Presentation


Sasquatch mamman

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards