Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

Morgonstund...

Av Sara - 11 januari 2013 08:04

...har inte guld i mun zzzzzZ

Hade en jättemysig kväll med min kärlek och innan vi somnade låg vi och pratade om typ allt mellan himmel och jord. Det gör väl inget om det dear ut på tiden ibland...typ kl 1 somnade vi...halv 3 började vår helt egenproducerade siren tjuta! Vad hon ville har jag ingen aning om! Två ggr somnade hon om men bara nån halvtimme och jag fick ju givetvis inte somna om...suck! Så ca 1.5 timmes sömn ska jag klara mig på denna fredag!

Vi ska åka med farmor och handla det sista inför dagisstarten och sen ska jag följa med Anna på jakt efter nytt bäddset till Loves spjälsäng. Efter det kommer karln hem med målarfärg och det blir dags att börja måla, snickra hyllor och borra betong för att få upp dem.

Brukar försöka va uppe en stund längre just på helger för att inte sova bort livet men de e fan slut på det nu, ska gå lägga mig så fort jag blir trött eller när allt e klart menar jag. Tror inte jag lyckas piggna till oavsett mängden koffein jag konsumerar idag!

Tur att man älskar de små så mycket som man faktiskt gör! Att man inte ens blir irriterad på henne. Hon är säkert lika trött som jag, hon kan dock sova när hon vill... Det får mig att ägna en tanke till min stackars man som även han blivit väckt flera ggr och dessutom måste jobba idag. Han behövde iofs inte lämna sängen och hittade säkert nåt sätt att isolera ljudet sp han kunde somna om, nä det är mest synd om mig! Även om jag älskar att spendera tid med min trollunge så gör jag det helst dagtid. Det är mysigt att få ta henne i famnen, mata och stjäla ett par pussar under tiden hon äter men helst att hon somnar om efteråt.

Tar dagens första kaffe tillsammans med en piggelina som yr runt här på golvet och pratar med alla saker hon stöter på. Farmor hämtar oss om två timmar så att få en morgonlur är inget jag ens hoppas på. According to Jim på tv och halvslumrande med iPhone i högsta hugg! Dagen kunde ha börjat bättre men även sämre ;)


Att få ha det såhär är värt alla sömnlösa nätter i världen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 29 april 2013 21:59

Tredje dagen med feber för lilla plopp :( två tänder till har borrat sig fram i överkäken så nu har hon sex st! Hoppas det beror på det så hon inte blir sjuk igen... Vi hade en helt fantastisk helg på Åland och vi märker mer och mer att vi faktisk...

Av Sara - 24 april 2013 10:54

Om någon vet vill jag seriöst ha svar! Varför är behovet av att visa upp hur jävla bra man har det så stort? Och varför är behovet av att störa sig på andras lycka ännu större? Varför måste man lägga sig i och kommentera exakt allt andra har och gör?...

Av Sara - 21 april 2013 12:56

Clara har sin mommo här, svårt att avgöra vem av dem som är lyckligast :) jag njuter iaf av att få se kärleken mellan dem! Skönt att få ha mamsen här några dagar också så jag också får vara barn! Ryser lite av välbehag och suger in all den extra lyck...

Av Sara - 17 april 2013 20:16

Idag har inte varit någon rolig dag! Clara började med att kräkas över heeeela mig så vi fick spontanduscha. Hon somnade en stund men vaknade och kräktes ner heeeeeela vår säng, bara att starta en maskin tvätt. Jag började skriva på min tenta efterso...

Av Sara - 15 april 2013 09:32

Har haft en supertrevlig helg i Tranås med Emelie och Vincent! Det är fortfarande lite roligt med åkdersskillnaden på 24 år mellan systrarna samt att Vincents moster är yngre än honom, det var inte lätt att förklara för en tvååring att hans morfar är...

Presentation


Sasquatch mamman

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards