Alla inlägg under februari 2013

Av Sara - 24 februari 2013 19:14

Veckan har varit tuff i många aspekter. Mina sista dagar på VFU vilket innebar ett trist avsked från fina "arbetskamrater" och gulliga små busungar! Fördelen är dock att dagarna hemifrån är färre och kortare vilket resulterar i mer tid med Clara och det är ju guld värt! Dagis går mycket bättre nu, fröken hade tom fått en puss nu i veckan :) och nu sover hon sina välbehövda 1.5-2 timmar efter lunch! Känns inte lika tufft att "överge" henne längre!

Nu har vi haft första seminariet i skolan också och många bitar jag haft ångest över föll på plats och det är en ganska intressant kurs faktiskt! Gruppen jag blev tilldelad gav tyvärr inget jättebra första intryck men jag hoppas att det blir bättre när vi lär känna varandra. Jag saknar min förra grupp (Heli, Sofia, Erika och Lollo) men det är fina tjejor som finns kvar i mitt liv iaf på ett eller annat sätt!

Helgen har varit trevlig! I fredags lekte jag hårfrisörska igen och min redan glödheta make blev ännu hetare! Igår var vi bjudna hem till våra fantastiskt trevliga grannar Anna och Richard och deras lilla Love för att kolla mello. Först deckade Love i min famn och när han låg i son säng var det Claras tur för nattflaska och då deckade hon också...det är jag som är "the babywhisperer" tydligen! Mello var för övrigt inte så mycket att ha men Ralf var faktiskt bra så honom hejar vi på!!

Clara kryper knappt längre, hon går hur bra som helst nu! Nu övar vi på att knata med pjuck på...det går sådär :) tanken är att hon ska kunna till snön e borta så vi kan gå små minipromenader till lekplatsen och gunga ;) det fixar hon min duktiga supertjej!

Nu är det välbehövd tv-kväll med mannen! Ett mål Sibylla i den ömma magen efter torsdagens ABS-pass på SATS med Anna! Imorgon är det föreläsning....brrrrr!

Av Sara - 15 februari 2013 18:39

Grym för jag har världens mys med min underbara dotter som matar mig med popcorn och knatar runt och pratar goja! Även grym på det andra viset eftersom hennes underbara far är och åker skidor :(

Dagen på jobbet har gått kanon, den bara flög förbi och Clara har kvittrat som en liten lycklig Pippi hos sin fina farmor! Snart ska lille prutt sova och då åker fötterna upp i soffan med lite cola!

Goderkväller!

Av Sara - 14 februari 2013 20:11

En ofavorit, gräsänka tills på söndag... Förkylning nr5 denna vinter börjar ge med sig för både mig och den lilla vilket är skönt! Om bara den där jävla hostan kunde gå över också!? En ganska tuff dag på praktiken idag trots att vi bara hade 10ungar (bara 7 kvar efter kl 2) men som mamma vet man ju att det bara behövs en endaste för att skapa kaos ;) imorgon blir iaf en kort dag eftersom Johan e på skidresa med jobbet och Clara inte går på dagis fredagar så ska hon få vara hos farmor medan jag jobbar och sen ska vi ha fredagsmys!

Jag har uträttat dagens goda gärning och sprang över till stackars Anna med Alvedon, hon har stått ut hela dagen med huvudvärk och inte orkat gå ut (Love är också risig) så vad gör man inte för sina vänner!? Tack för garderobsinredningen också!

Jag är nu helt slut efter middag och fika som ungdomarna fixade! Toast till middag och (B)lattebitar till fika (givetvis kaffe till det) hoppas man får lov att vara lite politiskt okorrekt ibland utan att bli kallad rasist...jag tyckte iaf att det var riktigt roligt och jag är själv kvartsblatte med en arabmorsa!

Nu är det tv-dags och sen sooooova!!!!

Clara vill inte äta när inte pappa är med...gör allt för att clowna bort situationen :)

Av Sara - 11 februari 2013 21:15

Mitt i alla sjukdomar och dagiströttheter bestämmer sig lilla älsklingsprutten för att börja gå på riktigt! Sjukt stolt man blir över nåt som är så självklart...

Av Sara - 8 februari 2013 22:58

Jag är helt slut! Efter 8 timmar bland 14 skrikande snoriga ungar kom jag hem och skulle skriva ett långt jävla utlägg om vad jag är bra och dålig på utifrån de mål jag ska uppnå... Lagat mat, ätit mat, försökt krama världens goaste mysunge som bara vill leka, nattat mysungen, druckit 3 cider och nu slutligen klippt karlns kalufs! Får jag gå sova innan det lilla trollet vaknar?

Imorgon ska vi på kryssning och Clara ska få vara med bästaste faster Jessica!

Av Sara - 3 februari 2013 15:50

Det ska läras i tid! Clara älskar paddan :)


Helgen har varit lugn men trevlig, i fredags gick vi och la oss tidigt, det är fan jobbigt att börja jobbet kl 6! Igår kom Thomas och Lam på besök och Clara blev lika lycklig som alltid när bästisen kommer så Lamyai fick en fet puss på munnen. Självklart lagade hon mat åt oss, bortskämda som vi är att ha en thai-kock i umgänget! Clara fick smaka lite Tom kha ga (kycklingsoppa med kokosmjölk) och det var sjukt gott! Mello tittade vi givetvis på och jag tror jag ångrar mig, alla sög! Speciellt den lilla manga-transan som Gardell uttryckte det :) men i det hela var det en trevlig kväll iaf och sjuk som jag är blev det ingen träning imorse, fan!

Av Sara - 2 februari 2013 14:19

Claras rum är helt färdigt och jag är jättenöjd! Clara verkar trivas också och har sovit själv därinne i snart 2 månader!

Hennes hemska förkylning som var på bättringsvägen men kom tillbaka verkar lida mot sitt slut nu också och nu är det min tur, hoppas hoppas jag bara blir lite snörvlig, jag orkar inte bli sådär tung i huvudet som jag blivit de andra gångerna! Hur som helst så blir det att börja om med dagis och förhoppningsvis går det bättre nu!

Själv har jag börjat komma in i rutinerna med att jobba även om jag fortfarande saknar min lilla trollunge så det värker i hela kroppen! Men thats life och snart känns det nog bättre!

Rummet färdigt, jag helt färdig, förkylning färdig ja nu är det färdigt! Dags att komma igång med en normal vardag igen!!

Presentation


Sasquatch mamman

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards