Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Glad påsk!

Av Sara - 28 mars 2013 12:16

Hela familjen åker till paradiset! Clara ska öva på att gå med skor...i snö och på is! Vi andra ska fixa och dona så att det blir riktigt påskmys! Har längtat så sjukligt mycket efter stugan och inte nog med det så kommer Claras gudmor/faster hem från Thailand/Singapore imorgon så jag vet en viss liten madame som kommer dränkas i gudmorspussar! De har nog inte träffats sen i höstas tror jag, Clara har ju börjat både prata, gå, fjolla, clowna och skaffat sig en riktigt härlig personlighet! Faster gudmor Nettan kommer ha fullt upp!

Måste bara berätta en så söt sak så jag dör! I förrgår kommer Clara och drar i min tröja och med väldig inlevelse utbrister "baxxs, baxxs" upprepade gånger. Dum som jag är och inte fattar vad hon menar svarar jag bara nåt i stil med "jaha, ok, säger du det" Med bestämda steg går Clara bort till den stängda toadörren och knackar frenetiskt. Jag följer efter och öppnar, undrar om hon slagit i skallen eller nåt... Hon går iaf in och plockar en blöja från skötbordet som hon ger till mig och säger "taCK" (inte taa längre) Snacka om att bruden vet vad hon vill och baxxs ville hon då inte ha i blöjan :)

Många sånna saker blir det, första året gick så fort och snart har det gått 3 månader till...hallå stanna tiden!!?? Jag vill ha bebis en liiiten stund till!

Skolböckerna har jag inte rört på hela veckan och vägrar ta med dem till Åland över helgen så på måndag har jag att göra! Blääää... Men nu e de påsk och ledigt!

Glad påsk på er allihop och ha en riktigt skön helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 29 april 2013 21:59

Tredje dagen med feber för lilla plopp :( två tänder till har borrat sig fram i överkäken så nu har hon sex st! Hoppas det beror på det så hon inte blir sjuk igen... Vi hade en helt fantastisk helg på Åland och vi märker mer och mer att vi faktisk...

Av Sara - 24 april 2013 10:54

Om någon vet vill jag seriöst ha svar! Varför är behovet av att visa upp hur jävla bra man har det så stort? Och varför är behovet av att störa sig på andras lycka ännu större? Varför måste man lägga sig i och kommentera exakt allt andra har och gör?...

Av Sara - 21 april 2013 12:56

Clara har sin mommo här, svårt att avgöra vem av dem som är lyckligast :) jag njuter iaf av att få se kärleken mellan dem! Skönt att få ha mamsen här några dagar också så jag också får vara barn! Ryser lite av välbehag och suger in all den extra lyck...

Av Sara - 17 april 2013 20:16

Idag har inte varit någon rolig dag! Clara började med att kräkas över heeeela mig så vi fick spontanduscha. Hon somnade en stund men vaknade och kräktes ner heeeeeela vår säng, bara att starta en maskin tvätt. Jag började skriva på min tenta efterso...

Av Sara - 15 april 2013 09:32

Har haft en supertrevlig helg i Tranås med Emelie och Vincent! Det är fortfarande lite roligt med åkdersskillnaden på 24 år mellan systrarna samt att Vincents moster är yngre än honom, det var inte lätt att förklara för en tvååring att hans morfar är...

Presentation


Sasquatch mamman

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards